780.212 (22S) Practical Game Engineering

Sommersemester 2022

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
30.03.2022 11:00 - 16:00 Online auf Twitch.tv & Discord Off Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch Practical Game Engineering
LV-Art Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Onlinelehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
Anmeldungen 6 (20 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 30.03.2022
eLearning zum Moodle-Kurs
Anmerkungen

We start online and see what the semester brings.

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Please check course description and  AAU inboxes regularly for updates.

Students completing this class will be familiar with important terminology/tools in practical game engineering, and will be able to apply this knowledge to practical design processes. Personal skills will be honed. The advantages of organized teamwork will be underlined as well.


Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

A large part of the course is held as a game jam, where we expect you to participate actively! The game jam will be announced in time, and digital get-togethers are the tool of communication throughout this period. 




Inhalt/e

Converting ideas into games that people want to play is one of the hardest and most demanding tasks in the development cycle.

This course introduces students to the craft of designing computer and video games through a game jam, which will be held online. Within 48 hours: create, test and talk. From an idea to a playable prototype.

Please expect two to three meetings (digital) for the course in the semester before the game jam. A schedule will be announced at the beginning of April.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Participation in mandatory exercises, reflection in a short report, and presentation of results. 

Prüfungsinhalt/e

Game production roles and processes

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Participation,  written report, and presentation

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Game Engineering (Pflichtfach)
      • Practical Game Engineering ( 0.0h KS / 2.0 ECTS)
        • 780.212 Practical Game Engineering (2.0h KS / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 1. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2024
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2023/24
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2023
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2022/23
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2021/22
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2021
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 780.212 KS Practical Game Engineering (0.0h / 2.0ECTS)