552.320 (22S) Issues in Second Language Acquisition: Teaching English Idioms to Learners of English

Sommersemester 2022

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
08.03.2022 14:00 - 16:00 N.0.27 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch Issues in Second Language Acquisition: Teaching English Idioms to Learners of English
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
Online-Anteil 30%
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 6.0
Anmeldungen 25 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 08.03.2022
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

lectures, discussions, oral and written tasks

Inhalt/e

Being able to understand and use idioms boosts a learner’s proficiency in the second language. Their mastery is thus an important goal for learners of English. Yet, idiomatic expressions are considered difficult to teach because they often contain unpredictable meanings, grammar and collocations, and have special connotations (Cacciari 1993; Moon 1995; Abisamra 2002). Traditional methods that focus on rote learning and memorization have been criticized for treating idioms as isolated entities, without systematic arrangements and authentic circumstances. Current research thus seeks to put idiomatic expressions in a more meaningful learning context for foreign language (L2) learners. 

In this course, we will explore how English idioms could be taught to learners of English. Particular attention will  be given to the role one's first language plays in acquiring idioms in a second language. Additionally, we will investigate what factors (e.g., the use of visuals, the presentation of idioms in contexts,  the study of an idiom's etymology, etc.) might help or hinder the  comprehension and retention of idiomatic expressions. 

Erwartete Vorkenntnisse

none 

Literatur

- A guide to relevant literature will be discussed in the first sessions

- Some readings and other class material will be made available on Moodle

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Diplom-Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 344, Version: 04W.7)
    • 2.Abschnitt
      • Fach: Applied Linguistics (Pflichtfach)
        • Second Language Acquisition and Language Instruction Project ( 2.0h SE / 5.0 ECTS)
          • 552.320 Issues in Second Language Acquisition: Teaching English Idioms to Learners of English (2.0h SE / 6.0 ECTS)
  • Diplom-Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 344, Version: 04W.7)
    • 2.Abschnitt
      • Fach: Applied Linguistics (Pflichtfach)
        • Empirical Research in Second Language Acquisition ( 2.0h SE / 5.0 ECTS)
          • 552.320 Issues in Second Language Acquisition: Teaching English Idioms to Learners of English (2.0h SE / 6.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 612, Version: 15W.3)
    • Fach: Linguistisch ausgerichtetes Wahlfach (Wahlfach)
      • 8.1 Issues in Second Language Acquisition ( 0.0h SE / 6.0 ECTS)
        • 552.320 Issues in Second Language Acquisition: Teaching English Idioms to Learners of English (2.0h SE / 6.0 ECTS)
          Absolvierung im 4., 5. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 612, Version: 15W.3)
    • Fach: Freie Kombination (Wahlfach)
      • 10.1 Freie Kombination ( 0.0h SE / 12.0 ECTS)
        • 552.320 Issues in Second Language Acquisition: Teaching English Idioms to Learners of English (2.0h SE / 6.0 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 612, Version: 15W.3)
    • Fach: Vertiefung (Wahlfach)
      • 10.1 Vertiefung ( 0.0h XX / 12.0 ECTS)
        • 552.320 Issues in Second Language Acquisition: Teaching English Idioms to Learners of English (2.0h SE / 6.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet