552.295 (22S) Specialized Topics in Cultural Studies: Comics in Videogames

Sommersemester 2022

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
02.03.2022 08:00 - 10:00 N.0.27 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch Specialized Topics in Cultural Studies:Comics in Videogames
LV-Art Proseminar (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Präsenzlehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 3.0
Anmeldungen 12 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 02.03.2022
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

After the course, students will be knowledgeable about the media comics and videogames in general, as well as tooled with functional systems for text analyses in both media. 

Lehrmethodik

short lecture inputs; student presentations; analyses and in-class (online) discussions of comics and videogames; 

Inhalt/e

Comics have attracted more and more attention in mainstream culture. As a result, the estimated market size of the medium in North America has doubled since 1997. One reason for this growing interest in the medium is, without a doubt, the success of cinematic adaptations of comic books. However, videogames have experienced an even bigger boom in popularity in recent years. Indeed, global games revenues are continually growing and, by now, are larger than those of the movie and recording industry combined. In this class we will investigate the influence the medium comics has on videogames in terms of aesthetics, narrative, and mechanics.

Erwartete Vorkenntnisse

no prior knowledge necessary

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

active participation in (virtual) classroom

team presentations (possibly online) + write-up (500 words per presenter)

Pro-Seminar paper (1500 words)

Prüfungsinhalt/e

in-depthand contextualized critique of a comics or graphic novel adaptation(videogame), or a theoretical argument concerning comics or graphic novel adaptations in videogames

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

20% active participation 

30% team presentation

50% Pro-Seminar paper 

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 612, Version: 15W.3)
    • Fach: Fachliches Grundstudium Culture (Pflichtfach)
      • 6.3 Specialized Topics in Cultural Studies ( 0.0h PS / 3.0 ECTS)
        • 552.295 Specialized Topics in Cultural Studies: Comics in Videogames (2.0h PS / 3.0 ECTS)
          Absolvierung im 4. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet