552.928 (21S) English Language Teaching Today: Trends and Challenges
Überblick
Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.
Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
- Lehrende/r
- LV Nummer Südostverbund ENG02001UL
- LV-Titel englisch English Language Teaching Today: Trends and Challenges
- LV-Art Proseminar (prüfungsimmanente LV )
- LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
- Online-Anteil 40%
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 2.5
- Anmeldungen 8 (24 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 11.03.2021
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
Liste der Termine wird geladen...
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
This course focuses on topics related to English-language teaching in specific contexts. Students will be introduced to issues and principles of teaching English as an international language, EFL and intercultural communication, English for specific purposes, English-medium instruction and CLIL. The course deals with the theoretical and pedagogical aspects of these specific areas of ELT, and develops practical skills through hands-on activities and microteaching sessions.
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
Students will be able to:
- Identify the key principles of (teaching) EIL, ESP, ICC and CLIL
- Analyze the benefits and challenges of EMI and CLIL
- Design a lesson plan
- Integrate the principles of these specific areas of ELT into teaching (microetaching)
- Teach a microteaching session
- Reflect on their teaching
- Provide peer feedback
Inhalt/e
Course outline
| |||||||||||||||||||||||||||
Prüfungsinformationen
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Prüfungsmethode/n
Assessment (maximum 100 pts.)
- Microteaching (putting theory into practice) 40 points
- Write a short lesson plan - 10 pts.
- Prepare a 20 min. microteaching activity and teach the activity to your peers - 25 pts.
- Reflect on your teaching - 5 pts.
- Give peer feedback using the rubric provided
- CLIL lesson plan (student project) 30 points
- Final exam (analysis and synthesis) 30 points
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch
(SKZ: 407, Version: 19W.2)
-
Fach: Language Teaching in Context
(Pflichtfach)
-
ENG.002 Language Education for Specific Contexts (
2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
- 552.928 English Language Teaching Today: Trends and Challenges (2.0h PS / 2.5 ECTS) Absolvierung im 7., 8. Semester empfohlen
-
ENG.002 Language Education for Specific Contexts (
2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
-
Fach: Language Teaching in Context
(Pflichtfach)