602.411 (21S) Special Topics in Consumer Behavior: empirical research
Überblick
Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.
Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch
- Special Topics in Consumer Behavior: empirical research
- LV-Art
- Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
- LV-Modell
- Blended-Learning-Lehrveranstaltung
- Online-Anteil
- 70%
- Semesterstunde/n
- 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte
- 4.0
- Anmeldungen
- 0 (30 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache
- Englisch
- mögliche Sprache/n der Leistungserbringung
- Englisch
- LV-Beginn
- 05.03.2021
- Seniorstudium Liberale
- Ja
Zeit und Ort
Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
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LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
Marketing Research is usually conducted empirically. As preparation for the Master's thesis, this course will enable students to plan and conduct an empirical research study. The focus will be on different research designs, data collection forms, measurement and scaling techniques, as well as on selected techniques and tools for analyzing empirical data. The course will help to understand the marketing research process theoretically and practically.
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
The course is divided into a theoretical part, where inputs are discussed, and a practical part, in which students have to form groups and work on a given research project.
Inhalt/e
In this course according to the marketing research process you will
- define the problem
- determine the research design
- design data collection forms and questionnaires
- determine sample plan and size
- collect the data
- analyze and interpret the data with SPSS
- prepare the research report and presentation
Erwartete Vorkenntnisse
Basic understanding of empirical research
Prüfungsinformationen
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft
(SKZ: 918, Version: 12W.4)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
-
Special Topics in Consumer Behavior (
2.0h VC / 4.0 ECTS)
- 602.411 Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
Special Topics in Consumer Behavior (
2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
- Masterstudium Information Management
(SKZ: 922, Version: 19W.1)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
-
6.6.3 Special Topics in Consumer Behavior (
0.0h VC / 4.0 ECTS)
- 602.411 Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h VC / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3., 4. Semester empfohlen
-
6.6.3 Special Topics in Consumer Behavior (
0.0h VC / 4.0 ECTS)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
- Masterstudium Informationsmanagement
(SKZ: 922, Version: 13W.2)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
-
5.6.3 Special Topics in Consumer Behavior (
2.0h VC/KS / 4.0 ECTS)
- 602.411 Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
5.6.3 Special Topics in Consumer Behavior (
2.0h VC/KS / 4.0 ECTS)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
- Sommersemester 2019
-
- 602.411 VC Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h / 4.0ECTS)
- Sommersemester 2018
-
- 602.411 VC Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h / 4.0ECTS)
- Sommersemester 2017
-
- 602.411 VC Special Topics in Consumer Behavior: empirical research (2.0h / 4.0ECTS)
- Sommersemester 2015
-
- 602.411 VP Special Topics in Consumer Behavior (2.0h / 4.0ECTS)
- Wintersemester 2014/15
-
- 602.411 VK Special Topics in Consumer Behavior: (2.0h / 4.0ECTS)
- Sommersemester 2014
-
- 700.009 SE Das Spiel als Gegenstand interdiszipinärer Forschung (Sparkassenseminar) (2.0h / 4.0ECTS)
- Wintersemester 2012/13
-
- 602.412 VP Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)