180.823 (20W) Games Development

Wintersemester 2020/21

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
23.10.2020 09:00 - 13:00 , online Off Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch
Games Development
LV-Art
Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell
Onlinelehrveranstaltung
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechnungspunkte
4.0
Anmeldungen
21 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
23.10.2020
eLearning
zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

The goal of this course is to introduce students to computer game production. This is not primarily a technical issue especially as game production involves mostly non-technical work like creative audio, 3D and visual design, product management and planning, story boarding & writing, and testing. Among other things the students will learn how to sketch, plan, develop, and evaluate games, bringing them from vision to reality.

Inhalt/e

  • A brief history of computer games 
  • Computer games 101 (types, brands, common knowledge, ...)
  • Game mechanics - the building blocks of a computer game
  • Game design - writing and storyboarding
  • Game art - creativity, sound, music and graphics
  • Game production - planning, management, marketing, rating
  • Hands on - design and build your own game

Prüfungsinformationen

Prüfungsmethode/n

Presentations, summaries of papers & videos, production of game artefacts, and a final multiple choice test.

Prüfungsinhalt/e

Things learned during the course.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

The final grade is composed of:

* 50% produced content & presentations

* 50% final exam

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Media and Convergence Management (SKZ: 150, Version: 13W.2)
    • Fach: Electives I - Multimedia Systems (MS) (Wahlfach)
      • Games Development ( 2.0h VK / 4.0 ECTS)
        • 180.823 Games Development (2.0h VC / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2019/20
  • 180.823 VC Games Development (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 180.823 VC Games Development (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 180.823 VC Games Development (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 180.823 VC Games Development (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 180.823 VC Games Development (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 180.823 VK Games Development (2.0h / 4.0ECTS)