780.300 (20W) Privatissimum zur Praxis

Wintersemester 2020/21

Anmeldefrist abgelaufen.

keine Termine für die LV
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Präsenz-Lehreveranstaltungen und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein.

Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
Lehrende/r
LV-Titel englisch Privatissimum for the Internship Game Studies and Engineering
LV-Art Privatissimum (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Onlinelehrveranstaltung
Semesterstunde/n 0.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
Anmeldungen 6 (12 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 01.10.2020

Zeit und Ort

Beachten Sie bitte, dass sich aufgrund von COVID-19-Maßnahmen die derzeit angezeigten Termine noch ändern können.
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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students will be able to recapitulate their acquired knowledge and skills in a practical project under real-life working conditions and present their results convincingly.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

One-on-one exchanges with your supervisor.

In 2020, these exchanges take place online as much as possible.

Inhalt/e

This course represents the presentation held by a student after their mandatory internship, as specified in section 14 of the curriculum for the master's programme Game Studies and Engineering.

Do only sign up for this course if you are 

  • enrolled to the master's programme Game Studies and Engineering
  • ready to present the experiences made and the results achieved during your internship

Students will recapitulate a project, defined in advance, under the expert supervision of a university lecturer and their host company or institution. The project must have practical aspects related to game studies, game design, and game engineering. The project shall have practical relevance, it is also welcome to propose projects in collaboration with a company, a public administrative body, a non - profit organisation, or a non-university research institution.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

  • Reporting at regular meetings
  • Final presentation of outcome

In 2020, these exchanges take place online as much as possible.

Prüfungsinhalt/e

Depends on the topic of the project.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Quality of outcome and presentation.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Game Production (Pflichtfach)
      • Privatissimum zur Praxis ( 0.0h PV / 2.0 ECTS)
        • 780.300 Privatissimum zur Praxis (0.0h PV / 2.0 ECTS)
          Absolvierung im 3. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet