200.505 (20W) Introduction to Multilingualism: a Social Approach
Überblick
Weitere Informationen zum Lehrbetrieb vor Ort finden Sie unter: https://www.aau.at/corona.
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Introduction to Multilingualism: a Social Approach
- LV-Art Proseminar (prüfungsimmanente LV )
- LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
- Online-Anteil 28%
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 12 (35 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Bosnisch , Deutsch , Englisch , Kroatisch , Italienisch , Serbisch
- LV-Beginn 08.10.2020
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
- Students can name, describe and critically assess fundamental concepts in multilingualism.
- Students can describe and discuss the sociolinguistics of different linguistic communities.
- Students can follow and understand the recent scientific discourse in multilingualism.
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
The course will consist of an introduction to the different topics in multilingualism. The course will be based on An introduction to multilingualism: language in a changing world by Florian Coulmas (Oxford University Press, 2018) and consist of weekly reading assignments according to the course plan that will be distributed in the first session of the seminar. The lectures will be supplemented by student presentations and subsequent discussion in class.
Students have to:
1) participate actively in the course;
2) participate in a presentation (assignedin the first session of the seminar);
3) hand in aportfolio consisting of summarized and commented articles.
The language of instruction will be English, but other languages spoken by the students and listed above can be used.
Inhalt/e
This course will provide an introduction to multilingualism. Fundamental concepts in multilingualism will be discussed: Bilingualism and multilingualism; Concepts and definitions of multilingualism; Diglossia and poliglossia; Power, inequality and language; the Social setting of multilingualism (the polyglot individual); Multilingual international institutions; Multilingual (multiethinc) countries; Multilingualism in cyberspace; Research methods for investigating multilingualism.
Prüfungsinformationen
Prüfungsmethode/n
Discussion, readings, portfolio.
Prüfungsinhalt/e
Selected topics of the course
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelorstudium Angewandte Kulturwissenschaft
(SKZ: 642, Version: 16W.2)
-
Fach: Sprachen
(Pflichtfach)
-
Romanische Sprache als Erstsprache (
0.0h KS / 4.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3., 4. Semester empfohlen
-
Romanische Sprache als Erstsprache (
0.0h KS / 4.0 ECTS)
-
Fach: Sprachen
(Pflichtfach)
- Bachelorstudium Angewandte Kulturwissenschaft
(SKZ: 642, Version: 16W.2)
-
Fach: Sprachen
(Pflichtfach)
-
Slawische Sprache als Erstsprache (
0.0h KS / 4.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3., 4., 5., 6. Semester empfohlen
-
Slawische Sprache als Erstsprache (
0.0h KS / 4.0 ECTS)
-
Fach: Sprachen
(Pflichtfach)
- Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik
(SKZ: 612, Version: 15W.3)
-
Fach: Freie Wahlfächer
(Freifach)
-
Freie Wahlfächer (
0.0h XX / 20.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3., 4., 5., 6. Semester empfohlen
-
Freie Wahlfächer (
0.0h XX / 20.0 ECTS)
-
Fach: Freie Wahlfächer
(Freifach)
- Masterstudium Erwachsenenbildung und berufliche Bildung
(SKZ: 847, Version: 20W.1)
-
Fach: Mehrsprachigkeit interdisziplinär
(Wahlfach)
-
b7.2 Vertiefung (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen
-
b7.2 Vertiefung (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
-
Fach: Mehrsprachigkeit interdisziplinär
(Wahlfach)
- Masterstudium Sozialpädagogik und soziale Inklusion
(SKZ: 846, Version: 20W.1)
-
Fach: Mehrsprachigkeit interdisziplinär
(Wahlfach)
-
b7.2 Vertiefung (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen
-
b7.2 Vertiefung (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
-
Fach: Mehrsprachigkeit interdisziplinär
(Wahlfach)
- Masterstudium Diversitätspädagogik in Schule und Gesellschaft
(SKZ: 545, Version: 20W.1)
-
Fach: Mehrsprachigkeit interdisziplinär
(Wahlfach)
-
b7.2 Vertiefung (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen
-
b7.2 Vertiefung (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
-
Fach: Mehrsprachigkeit interdisziplinär
(Wahlfach)
- Masterstudium Schulpädagogik
(SKZ: 545, Version: 09W.3)
-
Fach: Gebundene Wahlfächer
(Wahlfach)
-
Modul: Mehrsprachigkeit interdisziplinär (ab 14W)
-
Vertiefung (
4.0h XX / 8.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS)
-
Vertiefung (
4.0h XX / 8.0 ECTS)
-
Modul: Mehrsprachigkeit interdisziplinär (ab 14W)
-
Fach: Gebundene Wahlfächer
(Wahlfach)
- Masterstudium Erwachsenen- und Berufsbildung
(SKZ: 847, Version: 09W.3)
-
Fach: Gebundene Wahlfächer
(Wahlfach)
-
Modul: Mehrsprachigkeit interdisziplinär (ab 14W)
-
Vertiefung (
4.0h XX / 8.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen
-
Vertiefung (
4.0h XX / 8.0 ECTS)
-
Modul: Mehrsprachigkeit interdisziplinär (ab 14W)
-
Fach: Gebundene Wahlfächer
(Wahlfach)
- Masterstudium Sozial- und Integrationspädagogik
(SKZ: 846, Version: 09W.3)
-
Fach: Gebundene Wahlfächer
(Wahlfach)
-
Modul: Mehrsprachigkeit interdisziplinär (ab 14W)
-
Vertiefung (
4.0h XX / 8.0 ECTS)
- 200.505 Introduction to Multilingualism: a Social Approach (2.0h PS / 4.0 ECTS)
-
Vertiefung (
4.0h XX / 8.0 ECTS)
-
Modul: Mehrsprachigkeit interdisziplinär (ab 14W)
-
Fach: Gebundene Wahlfächer
(Wahlfach)