605.240 (19W) Doctoral Seminar in Marketing

Wintersemester 2019/20

Registration deadline has expired.

First course session
31.01.2020 08:30 - 17:00 S.1.05 On Campus
... no further dates known

Overview

Lecturer
Course title german Dissertant/inn/enseminar im Bereich Marketing und internationales Management
Type Seminar (continuous assessment course )
Hours per Week 2.0
ECTS credits 4.0
Registrations 8 (15 max.)
Organisational unit
Language of instruction German
possible language(s) of the assessment English
Course begins on 31.01.2020

Time and place

List of events is loading...

Course Information

Intended learning outcomes

Kritische Reflexion und Diskussion des aktuellen Standes der Dissertation

Teaching methodology including the use of eLearning tools

Im fachbezogenen Dissertantenseminar präsentieren und diskutieren Dissertant/inn/en den aktuellen Stand ihrer Arbeit.

Course content

Es werden unterschiedliche theoretische Perspektiven auf Dissertationsthemen aufgezeigt und Lösungsmöglichkeiten für offene Fragen diskutiert.

Die Präsentation des aktuellen Standes der Dissertation kann folgende Punkte umfassen:

  • Beschreibung der Problemstellung
  • Herausarbeiten von Forschungslücken
  • Formulierung konkreter Forschungsfragen
  • Theoretische Bezugsrahmen zur Bearbeitung der Forschungsfragen
  •  Erhebungsmethoden
  • Statistische Auswertungsmethoden
  • Diskussion der Ergebnisse                                           

Examination information

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Grading scheme

Grade / Grade grading scheme

Position in the curriculum

  • Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences (SKZ: 300, Version: 18W.1)
    • Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Compulsory subject)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 0.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences (SKZ: 300, Version: 12W.4)
    • Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Compulsory subject)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 40.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences (SKZ: 784, Version: 12W.4)
    • Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Compulsory subject)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 40.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences (SKZ: 784, Version: 09W.2)
    • Subject: Dissertantinnen- und Dissertantenseminare (Compulsory subject)
      • Dissertantinnen- und Dissertantenseminare. ( 4.0h SE / 0.0 ECTS)
        • 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences (SKZ: 784, Version: 09W.2)
    • Subject: Lehrveranstaltungen auf postgradualem Niveau (Compulsory subject)
      • Lehrveranstaltungen auf postgradualem Niveau ( 6.0h SE / 0.0 ECTS)
        • 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)

Equivalent courses for counting the examination attempts

This course is not assigned to a sequence of equivalent courses