602.420 (19W) Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung)
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Consumer Behavior
- LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
- Anmeldungen 34 (30 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 07.10.2019
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
The course deals with selected aspects in consumer behavior. A special focus is on communication and advertising.
Consumer Behavior are the processes involved when individuals or groups select, purchase, use, or dispose of products, services, ideas, or experiences to satisfy needs and desires. Students will learn about consumers’ perception, learning and memory, motivation and values, the self, personality and lifestyle, as well as attitudes and persuasion. They will learn how consumers make decisions and are influenced by their physical as well as social surroundings. In addition, students will learn about cultural influences on consumers.
The focus of the case study in this course is: The digital consumer
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
For preparation, students get reading assignments and cases. In class, lecturer and students will discuss selected aspects of consumer behavior from the reading assignments. Students prepare and present one or more case studies (group work).
Erwartete Vorkenntnisse
Important: Students should read the book chapters in advance in order to be able to participate in the course!
Literatur
Course Book via Library: Michael R. Solomon: Consumer Behavior, Global Edition, Pearson, 12th edition, 2018 (recent earlier editions are fine, too).
Cases: Available in Moodle when class starts
Prüfungsinformationen
Beurteilungskriterien/-maßstäbe
Written exam (70%), Case Studies (30%)
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft
(SKZ: 918, Version: 12W.4)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
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Consumer Behavior/ Konsumentenverhalten (Vertiefung) (
2.0h VC / 2.0 ECTS)
- 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS)
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Consumer Behavior/ Konsumentenverhalten (Vertiefung) (
2.0h VC / 2.0 ECTS)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
- Masterstudium Information Management
(SKZ: 922, Version: 19W.1)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
-
6.6.1 Konsumentenverhalten (Vertiefung) (
0.0h VC / 2.0 ECTS)
- 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2., 3., 4. Semester empfohlen
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6.6.1 Konsumentenverhalten (Vertiefung) (
0.0h VC / 2.0 ECTS)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
- Masterstudium Informationsmanagement
(SKZ: 922, Version: 13W.2)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
-
5.6.1 Konsumentenverhalten (Vertiefung) (
2.0h VC/KS / 2.0 ECTS)
- 602.420 Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h VC / 2.0 ECTS)
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5.6.1 Konsumentenverhalten (Vertiefung) (
2.0h VC/KS / 2.0 ECTS)
-
Fach: Marketing
(Wahlfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
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Wintersemester 2018/19
- 602.420 VC Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h / 2.0ECTS)
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Wintersemester 2017/18
- 602.420 VC Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h / 2.0ECTS)
- Wintersemester 2016/17
- Wintersemester 2015/16
- Wintersemester 2014/15
- Wintersemester 2013/14
-
Wintersemester 2012/13
- 602.420 VK Consumer Behavior - Konsumentenverhalten (Vertiefung) (2.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2011/12
- 602.420 VO MIM-Vertiefung 1: Vorlesung aus Int. Konsumentenverhalten (2.0h / 3.0ECTS)