601.621 (20S) BUS 6: Marketing

Sommersemester 2020

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
28.04.2020 14:00 - 18:30 Turing On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch BUS 6: Marketing
LV-Art Vorlesung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 32
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 28.04.2020
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

The course provides an introduction to the field of marketing. At the end of the course students should have a full understanding of the concept of marketing. They should be able to identify and handle the most important areas of marketing planning and develop respective skills for evaluating strategic as well as operative marketing decisions. A strong focus is placed on the entrepreneurial relevance of marketing tasks.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Lectures, video material, class discussions, feedback questions.

Inhalt/e

The lecture starts out with a discussion of the evolvement of the marketing idea and introduces different approaches toward marketing (concepts of marketing). After a brief overview on strategic planning methods a detailed discussion of the core marketing instruments (product management, pricing, promotion/advertising, sales and logistics) and specific operational options for companies are provided. Further on, insights on marketing research techniques und customer behavior research are addressed. And finally, different sectors of marketing application (industry, services, international, nonprofit) and respective job opportunities are reflected with the students.

Literatur

As a backup source: William M. Pride; O. C. Ferrell, Marketing, CengageLearning, Inc. (Do not buy it advance, details are advised in class). 

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium International Business and Economics (SKZ: 516, Version: 19W.1)
    • Fach: Principles of Business (Pflichtfach)
      • 1.7 BUS 6: Marketing ( 0.0h VO, VI / 4.0 ECTS)
        • 601.621 BUS 6: Marketing (2.0h VO / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 1., 2., 3., 4. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2024
  • 601.621 VO BUS 6: Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2023
  • 601.621 VO BUS 6: Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2022
  • 601.621 VO BUS 6: Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2021
  • 601.621 VO BUS 6: Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 601.621 PS Marktorientierte Unternehmensführung (2.0h / 3.0ECTS)