Stammdaten

Titel: The double-edged sword of CSR communication: A cross-industry perspective
Beschreibung:

Based on Du, Bhattacharya, & Sen’s (2010) CSR communication framework, this research aims to examine the industry’s effect on corporate social responsibility (CSR-)related internal outcome variables, namely attitude towards the ad, attitude towards the company, ad credibility and the level of CSR scepticism. Unlike previous research, this study was conducted as a 2 (industry: controversial vs. non-controversial) x 2 (type of CSR communication: push vs. pull) experiment. As was assumed, significantly less favourable values in terms of the outcome variables were observed when the message stemmed from a controversial industry. Further, the controversial industry’s push communication showed the least favourable results for all four outcome variables and further supports the idea of push communication being potentially harmful if the company stems from a controversial industry.

Schlagworte:
Typ: Poster-Präsentation
Homepage: http://www.emac-2018.org/UserFiles/EMAC%20Web.pdf
Veranstaltung: EMAC 2018 (Glasgow)
Datum: 31.05.2018
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502020 - Marktforschung
  • 502019 - Marketing
  • 508017 - Organisationskommunikation
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt