Stammdaten

Titel: The Mediating Effect of Perceived Consumer Effectiveness on Attitude towards CSR Communication
Beschreibung:

A company’s engagement in Corporate Social Responsibility (CSR) and the provision of information about it are commonly understood as desired by consumers. However, recent literature describes “greenhushing”, the deliberate underreporting of CSR efforts for fear of negative customer opinions. This research investigates whether general attitudes towards CSR communication are worsened or improved by CSR communication (one-way or two-way CSR communication) as compared to non-CSR communication. The mediating role of perceived consumer effectiveness (PCE) is investigated. Results show that two-way CSR communication leads to higher attitudes towards CSR communication than non-CSR communication. Moreover, for this type of communication, PCE fully mediates the relationship.

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: -
Veranstaltung: 17th International Conference on Research in Advertising (ICORIA 2018) (Valencia)
Datum: 22.06.2018

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020  Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502020 - Marktforschung
  • 502040 - Tourismusforschung
  • 502019 - Marketing
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt