Stammdaten

Titel: CSR Communication on hotel websites and consumer feedback in online reviews: Evidence from small hotels in Austria
Beschreibung:

This paper examines how corporate social responsibility (CSR)-certified hotels communicate CSR on their websites and how hotel guests comment on the hotels’ CSR engagement in online reviews. The CSR communication strategies of Morsing and Schultz (2006) were used as conceptual framework. Two studies were conducted. Considering 47 Austrian CSR-certified hotels, Study 1 explored how hotels communicate their CSR activities to stakeholders via their webpage. Study 2 analysed 1,383 customer reviews of the same hotels on TripAdvisor® to learn which aspects of hotels’ CSR engagement customers reference. Results show that environmental issues and supplier relations receive highest attention of both parties. 

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: -
Veranstaltung: ICORIA 2017 (Gent)
Datum: 30.06.2017
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502020 - Marktforschung
  • 502040 - Tourismusforschung
  • 502019 - Marketing
  • 508017 - Organisationskommunikation
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt