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Titel: Customer Satisfaction with Online Banking: Effects of Personality Traits (Openness to Experience and Neuroticism) on the Relationship Between Factor Level and Overall Satisfaction
Beschreibung:

According to the well-established three-factor theory of customer satisfaction, there are three factor categories that each affect overall customer satisfaction in a different way: basic, performance and excitement factors. Additionally, customer personality plays an increasingly important role in the context of customer satisfaction. Thus, the authors report on an empirical study with 304 online banking customers in Austria that investigates the factor structure of customer satisfaction with online banking according to two of the five dimensions of customer personality: neuroticism and openness to experience. The results emphasise the importance of customer personality as a determinant of identifying value-enhancing service elements of online banking. The findings have implications for theory and practice.

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: http://www.emac-online.org/r/default.asp?iId=FMHGKF
Veranstaltung: 45th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC) (Oslo)
Datum: 27.05.2016
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
  • 502020 - Marktforschung
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt