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Titel: Customer satisfaction with online banking: Effects of gender on the relationship between factor level and overall satisfaction
Beschreibung:

According to the Kano model, there are three factor categories that each affect overall customer satisfaction in a different way: basic, performance and excitement factors. The categorisation of satisfaction factors is connected with various expectations and their confirmation respectively disconfirmation for different segments of customers, but the moderating role of gender has been insufficiently studied so far. Thus, the authors report on an empirical study with 304 online banking customers that investigates the factor structure of customer satisfaction with online banking according to gender. The results emphasise the importance of taking a gender perspective into account for identifying value-enhancing service elements of online banking. The findings have implications for the theory and practice of advertising.

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: http://www.europeanadvertisingacademy.org/conference2016/
Veranstaltung: 15th International Conference on Research in Advertising (ICORIA) (Ljubljana)
Datum: 02.07.2016
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
  • 502020 - Marktforschung
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt