Stammdaten

Titel: Computing by counting in the first grade: neither necessary nor beneficial
Beschreibung:

Counting-onis widely promoted as an alternative to counting-all in the first grade.Alternatively, there are conceptions of initial arithmetic education that doskip counting-on, trying to build up derivation strategies in a systematic wayfrom the very beginning. This paper refers to an ongoing study that providessome empirical evidence in support of this alternative position. Students offour Austrian classes whose teachers participated in a training programmeaiming to promote derivation strategies were interviewed to ascertain theircomputation strategies at the end of their first school year. We present firstresults in comparison with a previous study that used the same tasks forinquiring a random sample of children whose arithmetic education followed, incontrast, a distinctively different pathway.

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: http://www.cerme9.org/
Veranstaltung: CERME 9 (Prag)
Datum: 07.02.2015
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503031 - Elementarpädagogik
  • 503011 - Fachdidaktik Geisteswissenschaften
  • 503032 - Lehr- und Lernforschung
  • 503025 - Schulpädagogik
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt