Vortrag: Computing by counting in the first grade: neither necessary nor benef...
Stammdaten
Titel: | Computing by counting in the first grade: neither necessary nor beneficial |
Beschreibung: | Counting-onis widely promoted as an alternative to counting-all in the first grade.Alternatively, there are conceptions of initial arithmetic education that doskip counting-on, trying to build up derivation strategies in a systematic wayfrom the very beginning. This paper refers to an ongoing study that providessome empirical evidence in support of this alternative position. Students offour Austrian classes whose teachers participated in a training programmeaiming to promote derivation strategies were interviewed to ascertain theircomputation strategies at the end of their first school year. We present firstresults in comparison with a previous study that used the same tasks forinquiring a random sample of children whose arithmetic education followed, incontrast, a distinctively different pathway. |
Schlagworte: |
Typ: | Angemeldeter Vortrag |
Homepage: | http://www.cerme9.org/ |
Veranstaltung: | CERME 9 (Prag) |
Datum: | 07.02.2015 |
Vortragsstatus: |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Technische Wissenschaften
Institut für Didaktik der Mathematik
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Vortragsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
TeilnehmerInnenkreis |
|
Publiziert? |
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte |
|
Publikationen | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen |
|
Vorträge | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |