Stammdaten

Titel: From Consumer to Citizen: Consumer Research as an Instrument for the Emancipation of Consumers
Beschreibung:

The current position of consumer research - since it rests on a market - purchase paradigm which reduces consumers to their role as buyers or customers - contributes mainly to the repair of market weaknesses. This narrow focus neglects people's need for self-determination in their own lives, which requires action competences that go beyond market transactions. Therefore a new type of understanding of the consumer has to include consumer acts also outside the market and their corresponding contexts. A few theses are base of this approach of consumer research fostering societal transformation towards sustainability, which are to be presented at the ICCR 2014 Conference.

Schlagworte:
Typ: Vortrag auf Einladung
Homepage: -
Veranstaltung: ICCR - International Conference on Consumer Research (Bonn )
Datum: 30.09.2014

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung
 
Institut für Organisationsentwicklung, Gruppendynamik und Interventionsforschung
Sterneckstraße 15
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
  +43 463 2700 996103
   iff.ogi@aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502022 - Nachhaltiges Wirtschaften
Forschungscluster
  • Nachhaltigkeit
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Keynote-Speaker
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt