Stammdaten

Titel: Scaling-up professional development: Chances and challenges
Beschreibung:

The keynote shows that scaling-up professional development as larger regional or even nation-wide initiatives needs taking into account the learning of individuals, schools, teacher education institutions, educational administration and policy and the whole educational system itself. Asking some questions related to the scaling-up of professional development (why, how, how long, with whom), a naïve, a technical and a reflective rationality approach are compared. Based on international experiences and research, the keynote elaborates crucial conducive and hindering factors for sustainable scaling-up of professional development. Finally, some of these factors are discussed related to the Austrian PFL- and IMST-programme (focusing mainly on mathematics, science and language education) which combine nation-wide scaling-up professional development with other measures like the establishment of competence centres and networks.

Schlagworte:
Typ: Vortrag auf Einladung
Homepage: http://www.dzlm.de/termine-und-infos/tagungen-und-kongresse/educating-the-educators
Veranstaltung: Internationale Tagung für Aus- und FortbildnerInnen von Lehrkräften und MultiplikatorInnen (Duisburg-Essen)
Datum: 15.12.2014
Vortragsstatus:

Beteiligte

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Professionals (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Keynote-Speaker
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt