Stammdaten

Titel: Collaborative Groups in Mathematics Teacher Education: Grasping the Diversity of Roles, Identities and Interactions
Beschreibung:

Initiatives with teachers of mathematics working and learning in collaborative groups show a huge diversity of roles, identities and interactions. This makes it difficult to get an insightful overview of this diversity, to compare initiatives or to grasp the specificity of individual initiatives. In this contribution we selected seven recent articles (covering all continents) and analyzed them along the following dimensions: relevant actors, relevant targets and relevant environments of the collaboration. We developed with RATE – Relevant Actors, Targets and Environments – a diagram which is used to highlight essential features of each initiative. Finally, we formulate some observations which could serve as starting points for future research on teacher collaboration.

Schlagworte: Collaborative groups, Mathematics teachers, professional development, Roles, Identities, Interactions
Typ: Vortrag auf Einladung
Homepage: http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/
Veranstaltung: Teachers of Mathematics Working and Learning in Collaborative Groups (Lissabon)
Datum: 04.02.2020
Vortragsstatus: stattgefunden (Präsenz)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Ja
Keynote-Speaker
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt