Vortrag: Collaborative Groups in Mathematics Teacher Education: Grasping the D...
Stammdaten
Titel: | Collaborative Groups in Mathematics Teacher Education: Grasping the Diversity of Roles, Identities and Interactions |
Beschreibung: | Initiatives with teachers of mathematics working and learning in collaborative groups show a huge diversity of roles, identities and interactions. This makes it difficult to get an insightful overview of this diversity, to compare initiatives or to grasp the specificity of individual initiatives. In this contribution we selected seven recent articles (covering all continents) and analyzed them along the following dimensions: relevant actors, relevant targets and relevant environments of the collaboration. We developed with RATE – Relevant Actors, Targets and Environments – a diagram which is used to highlight essential features of each initiative. Finally, we formulate some observations which could serve as starting points for future research on teacher collaboration. |
Schlagworte: | Collaborative groups, Mathematics teachers, professional development, Roles, Identities, Interactions |
Typ: | Vortrag auf Einladung |
Homepage: | http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/ |
Veranstaltung: | Teachers of Mathematics Working and Learning in Collaborative Groups (Lissabon) |
Datum: | 04.02.2020 |
Vortragsstatus: | stattgefunden (Präsenz) |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
AT - 9020 Klagenfurt am Wörthersee |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Vortragsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
TeilnehmerInnenkreis |
|
Publiziert? |
|
Keynote-Speaker |
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen |
|
Veranstaltungen | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |