Stammdaten

Titel: Transforming ourselves and others? Reflections on a participatory research experience in adult basic education
Beschreibung:

This was a lecture within the session "Comparison of Participatory Research Approaches in Adult Basic Education".

Session Abstract:

The session’s intent is to tackle the arena of adult basic education through the primary lens of numerate and literate practices by bringing participatory research approaches to the fore. In, thus, favouring bottom-up-approaches in data generation, particular emphasis will be given to exploring their rich methodological range, their value and limits, presenting studies implemented in Austria, South Africa and Uganda, and Germany. The session argues for the epistemological, methodological, ethical and political importance of a participatory ethos in research with regard to persons usually relegated to society’s and academia’s periphery (such as people with disabilities). This aims, finally, to scrutinise the wealth of existing theoretical approaches in their explanatory potential with regard to issues of (self-) empowerment, critical reflection, transformative learning and emancipatory experience.

Schlagworte: Adult basic education, situated literacies, participatory research, epistemology, methodology, empowerment and emancipation
Typ: Vortrag auf Einladung
Homepage: -
Veranstaltung: Numeracy as Part of Adult (Basic) Education: International and Comparative Perspectives (Hamburg)
Datum: 16.11.2018
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung
 
Arbeitsbereich Erwachsenenbildung und berufliche Bildung
Universitätsstraße 65-67
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
  -1299
http://ifeb.aau.at/ebb
zur Organisation
Universitätsstraße 65-67
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503009 - Erwachsenenbildung
  • 504007 - Empirische Sozialforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Keynote-Speaker
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt