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Titel: Brand Attachment Predisposition, Brand Trust and Brand Loyalty: the Mediating Role of Brand Attachment
Beschreibung:

Using an attachment theoretic approach, the authors investigate the relationship between the customer's brand attachment predisposition and brand loyalty as well as brand trust, and test empirically whether this relationship is mediated by brand attachment. The sample consists of 223 adolescents. The results derived from structural equation modelling show that customer's brand attachment predisposition is significantly related to brand loyalty and brand trust. When brand attachment is entered into the model,the previously highly significant relationship between the brand attachment predisposition and brand loyalty as well as between brand attachment predisposition and brand trust becomes insignificant, while brand attachment strongly influences brand trust and brand loyalty. The findings have implications for theory and practice.

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: http://kuleuvencongres.be/EMAC2015
Veranstaltung: 44th EMAC Annual Conference (Leuven)
Datum: 28.05.2015
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
  • 502020 - Marktforschung
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt