Stammdaten

Titel: Language pluralism in the classroom: Inclusion of Deaf and Hard-of-hearing Students in Mainstream Schools in Austria
Beschreibung:

The current national policy of integration of pupils with special educational needs into regular schools suggests that also deaf and hard-of-hearing children should be educated in mainstream school system. Consequently, the schools are bound to arrange inclusive settings, in which this group of children thrives to evolve their fullest potentials not only in terms of their academic performance, but as importantly in the sense of their social adaptation. The research (2017-2019) carried out at one of the regular secondary schools in Carinthia, Austria deals with social integration of the sign language user(s) in the classroom. 

Schlagworte: inclusion, sign language, school
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: -
Veranstaltung: WERA-IRN Extended Education Conference (Reykjavík)
Datum: 23.09.2020
Vortragsstatus: abgesagt

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503001 - Allgemeine Pädagogik
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503034 - Inklusive Pädagogik
  • 503025 - Schulpädagogik
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen
  • AG Forschungsinitiativschwerpunkt Bildung und Gesellschaft

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt