Vortrag: Language pluralism in the classroom: Inclusion of Deaf and Hard-of-he...
Stammdaten
Titel: | Language pluralism in the classroom: Inclusion of Deaf and Hard-of-hearing Students in Mainstream Schools in Austria |
Beschreibung: | The current national policy of integration of pupils with special educational needs into regular schools suggests that also deaf and hard-of-hearing children should be educated in mainstream school system. Consequently, the schools are bound to arrange inclusive settings, in which this group of children thrives to evolve their fullest potentials not only in terms of their academic performance, but as importantly in the sense of their social adaptation. The research (2017-2019) carried out at one of the regular secondary schools in Carinthia, Austria deals with social integration of the sign language user(s) in the classroom. |
Schlagworte: | inclusion, sign language, school |
Typ: | Angemeldeter Vortrag |
Homepage: | - |
Veranstaltung: | WERA-IRN Extended Education Conference (Reykjavík) |
Datum: | 23.09.2020 |
Vortragsstatus: | abgesagt |
Beteiligte
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
AT - 9020 Klagenfurt am Wörthersee |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Vortragsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
TeilnehmerInnenkreis |
|
Publiziert? |
|
Arbeitsgruppen |
|
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte |
|
Publikationen |
|
Veranstaltungen | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge |
|