Vortrag: The multi-level situatedness of complex, flexible, and dynamic langua...
Stammdaten
Titel: | The multi-level situatedness of complex, flexible, and dynamic language learning strategies |
Beschreibung: | The application of language learning strategies (LLS) is influenced by a multitude of factors, which relate to the language learner (e.g., individual learner differences; IDs), the immediate learning situation (e.g., a specific learning task), the learning environment (e.g., technology in the classroom), and the general learning context (e.g., educational policies). The interplay between those factors is flexible and dynamic, which will be the core theme of this symposium. Drawing on data from a mixed-methods study, the opening presentation by Carmen M. Amerstorfer will provide examples of strategic L2 learning situations emphasising the flexibility of LLS due to IDs and other criteria exerting an effect on learners. |
Schlagworte: | language learning strategies, strategic language learning, dynamism, flexibility, complexity, complexity theory, complex dynamic systems theory |
Typ: | Angemeldeter Vortrag |
Homepage: | http://ssu2019.org/ |
Veranstaltung: | 3rd International Conference on Situating Strategy Use: Stepping into a new era of strategy research and practice (Osaka) |
Datum: | 14.10.2019 |
Vortragsstatus: |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Anglistik und Amerikanistik
|
AT - 9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Vortragsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
TeilnehmerInnenkreis |
|
Publiziert? |
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen |
|
Veranstaltungen |
|
Vorträge | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |