Stammdaten

Titel: The multi-level situatedness of complex, flexible, and dynamic language learning strategies
Beschreibung:

The application of language learning strategies (LLS) is influenced by a multitude of factors, which relate to the language learner (e.g., individual learner differences; IDs), the immediate learning situation (e.g., a specific learning task), the learning environment (e.g., technology in the classroom), and the general learning context (e.g., educational policies). The interplay between those factors is flexible and dynamic, which will be the core theme of this symposium.

Drawing on data from a mixed-methods study, the opening presentation by Carmen M. Amerstorfer will provide examples of strategic L2 learning situations emphasising the flexibility of LLS due to IDs and other criteria exerting an effect on learners.

Schlagworte: language learning strategies, strategic language learning, dynamism, flexibility, complexity, complexity theory, complex dynamic systems theory
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: http://ssu2019.org/
Veranstaltung: 3rd International Conference on Situating Strategy Use: Stepping into a new era of strategy research and practice (Osaka)
Datum: 14.10.2019
Vortragsstatus:

Beteiligte

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
  • 503029 - Sprachlehrforschung
  • 501016 - Pädagogische Psychologie
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt