Stammdaten

Titel: Explaining geometrical concepts in sign language and in spoken language – a comparison
Beschreibung:

The explaining of mathematical terms is part of both learning and teaching mathematics. In this study, explanations, in the forms of a video in sign language, a video and an audio recording in spoken language (all on the subject of quadrilaterals), are compared. Therewith, the explanation process is understood as semiotic mediation, as proposed by Hasan (2002, 2005). The question regarding which role the modality plays in transitioning from specific geometric forms to general statements of the geometric forms is also pursued.

Schlagworte: Semiotik, Inklusion, Mathematikunterricht für gehörlose Schülerinnen und Schüler, Geometrie
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: -
Veranstaltung: 11th Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 11) (Utrecht)
Datum: 06.02.2019
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt