Vortrag: Supporting mathematics students’ and teachers’ learning: the importan...
Stammdaten
Titel: | Supporting mathematics students’ and teachers’ learning: the importance of linking research, policy and practice |
Beschreibung: | Teacher education and professional development aim at teachers’ learning, with the intention to promote students’ learning (both as an individual and a societal benefit). In order to foster these goals, a close link between research, policy and practice is needed: researchers recommend (intended) curricula, policy makers decide (intended) curricula, and teachers implement curricula, all of them influencing what we get as students’ achieved curricula. Teacher education and professional development initiatives have the goal to observe the gaps between the intended, the implemented and the achieved, to support (student) teachers in understanding and constructively working on the corresponding challenges. |
Schlagworte: | curricula, mathematics learning, professional development, research, policy, practice, students, teachers |
Typ: | Vortrag auf Einladung |
Homepage: | http://www.ie.ulisboa.pt/events/1st-international-conference-on-education-and-training-icet-2022 |
Veranstaltung: | ICET - 1st International Conference on Education and Training (Lissabon) |
Datum: | 14.07.2022 |
Vortragsstatus: | stattgefunden (Präsenz) |
Beteiligte
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
AT - 9020 Klagenfurt am Wörthersee |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Vortragsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
TeilnehmerInnenkreis |
|
Publiziert? |
|
Keynote-Speaker |
|
Arbeitsgruppen |
|
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen |
|
Veranstaltungen | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |