Stammdaten

Titel: How do action research and work discussion influence the biography of teachers?
Beschreibung: In Austria there are in-service courses which are based on Action Research or Psychoanalytical Pedagogy. Both concepts aim in developing the personality of teachers and to professionalize them. The question of the authors is up to what extent this development influences the further biographies of the teachers. Base of the workshop are first results of an online-questionnaire where teachers were asked about their teaching, career and possible personal changes after attending the training courses.
Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: -
Veranstaltung: CARN/IPDC Conference 2012 "Towards Creative Action: Transformations and Collaborations in Practice" (Ashford (UK))
Datum: 23.11.2012
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 5813 - Schulpädagogik
  • 5948 - Aktionsforschung (Actions Research)
  • 5530 - Psychoanalyse (3714)
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt