Stammdaten

Titel: From Work-Discussion to Action Research
Beschreibung: This presentation shall analyse two different theoretical viewpoints concerning reflection: Action Research and Psychoanalytical Observational Studies. We will discuss the benefits and the difficulties faced when combining the two methods as a ‘loop of reflection’ of one’s own professional attitude in teaching. In practice, we shall show both methods dealing with the same question: How can a teacher develop self-reflection and to what extent does it affect their professionalism? Based on typical processes of Work Discussion and Action Research, we are going to illustrate a case study of a person with the intention of professionalizing his/her teaching approach.
Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: -
Veranstaltung: CARN/IPDC Conference 2012 "Towards Creative Action: Transformations and Collaborations in Practice" (Ashford (UK))
Datum: 24.11.2012
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 5530 - Psychoanalyse (3714)
  • 5948 - Aktionsforschung (Actions Research)
  • 5813 - Schulpädagogik
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt