Stammdaten

Titel: German academic self-regulation questionnaire (SRQ-A [G]) for adolescent students
Beschreibung: Deci and Ryan (e.g. 2002) differentiate intrinsic and extrinsic motivation in a more precise way. They postulate four different regulatory styles that can be distinguished empirically. The aim of the presented study is to show that measurement invariance is not totally given to this construct of motivation. The authors tested four types of measurement invariance. Basis of the results is a large-scale study with 1992 students in grades 5 to 9 and their teachers (N=89) taking part at the so called IMST-Project. This project supports teachers who test innovative instructional styles in schools self dependent. The authors discuss possible causes of the not given measurement invariance.
Schlagworte:
Typ: Poster-Präsentation
Homepage: http://aapc2010.uni-klu.ac.at/index.php?cat=aapc_int
Veranstaltung: 9th Alps-Adria Psychology Conference (Klagenfurt / Austria)
Datum: 16.09.2010
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 5509 - Psychologische Methodik
  • 5507 - Motivationspsychologie (5811)
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis Kein TeilnehmerInnenkreis ausgewählt
Publiziert?
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt