Veranstaltung: 11th International Conference on Conceptual Change. Epistemic Cogniti...
Stammdaten
Titel: | 11th International Conference on Conceptual Change. Epistemic Cognition and Conceptual Change |
Beschreibung: | Conceptual change has been a central topic in the learning sciences for the last 20 years. During the last decade, it has widened its thematic scope from science education to other educational fields like mathematics, history and social science. New theoretical reflections also consider the interplay with affective factors, motivation, metacognition etc. Recently, learners’ epistemic beliefs and theories they hold, and the way they affect their learning have received more and more attention. For this conference, EARLI SIG 3 invited researchers and practitioners to submit theoretical and empirical research papers that would help to stimulate the discussion about epistemic cognition and learning with conceptual change. |
Schlagworte: | conceptual change; epistemic cognition |
Zuordnung
Organisationseinheit | ||||
---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
Kategorisierung
Förderungstyp | §27 |
Veranstaltungstyp |
|
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
TeilnehmerInnenkreis |
|
Veranstaltungsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Finanzierung
Förderprogramm | |||
---|---|---|---|
EARLI - European Association for Research on Learning and Instruction | |||
Teilnahmegebühren (Konferenz)
Organisation: Teilnahmegebühren |
Kooperationen
Organisation | Adresse | ||
---|---|---|---|
University of Western Macedonia
|
GR - 50100 Kozani |
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen |
|
Veranstaltungen | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge |
|
Vorträge der Veranstaltung
What is a plant? Middle school students’ understanding of plants
What is a plant? Middle school students’ understanding of plants
G. Benke |