Stammdaten

Titel: Symposium Language Testing in Austria: Towards a Research Agenda
Beschreibung:

The purpose of the symposium is to jointly work towards a research agenda for language testing in the Austrian context for the next five years. Since the main focus of language testing research is on validation in its widest sense, an adapted version of Cyril Weir’s Framework for Test Validation is used as the basis for organising the discussion and work. 

The outcome of the symposium is supposed to be a manifesto for language testing research in Austria which will be made public in an appropriate format.

Schlagworte: Language test development, National educational standards tests, National school-leaving examination, Tertiary-level language testing, Language testing research, Validation, Classical test theory, Probabilistic test theory
Kurztitel: LTiA 2018
Ort: Klagenfurt
Staat: Österreich
Zeitraum: 19.10.2018 - 20.10.2018
Kontakt-Email: ingrid.triebnig@aau.at
Homepage: https://www.aau.at/en/language-testing-centre/conferences/ltia2018/

Kategorisierung

Förderungstyp Sonstiger
Veranstaltungstyp
  • Tagung/Konferenz
Sachgebiete
  • 503011 - Fachdidaktik Geisteswissenschaften
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
  • 503029 - Sprachlehrforschung
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 101018 - Statistik
  • 504007 - Empirische Sozialforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend national
Veranstaltungsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen
  • Angewandte Linguistik

Finanzierung

Keine Förderprogramme vorhanden

Kooperationen

Organisation Adresse
Pädagogische Hochschule Niederösterreich
Mühlgasse 67
2500  Baden bei Wien
Österreich
Mühlgasse 67
AT - 2500  Baden bei Wien
Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung
Minoritenplatz 5
1010  Wien
Österreich
  +43 1 53120-0
https://www.bmbwf.gv.at/
Minoritenplatz 5
AT - 1010  Wien
bifie Salzburg
Alpenstr. 121
5020  Salzburg
Österreich
Alpenstr. 121
AT - 5020  Salzburg
Universität Innsbruck
Christoph-Probst-Platz, Innrain 52
6020  Innsbruck
Österreich
  0512 / 507-5899
   georg.anker@uibk.ac.at
Christoph-Probst-Platz, Innrain 52
AT - 6020  Innsbruck
FH Wiener Neustadt
Burgplatz 1
Österreich
Burgplatz 1
AT  
Universität Wien
Dr. Karl Lueger-Ring 1
1010  Wien
Österreich
Dr. Karl Lueger-Ring 1
AT - 1010  Wien
Fachhochschule Wiener Neustadt für Wirtschaft und Technik Ges.m.b.H.
Johannes Gutenberg-Straße 3
2700  Wiener Neustadt
Österreich
Johannes Gutenberg-Straße 3
AT - 2700  Wiener Neustadt

Vorträge der Veranstaltung

Annäherung der Transformationsfunktion von Logit Measures auf Fair Measures im Multifacetten-Raschmodell (MFRM) durch logistische Regression. Eine Simulationsstudie
Annäherung der Transformationsfunktion von Logit Measures auf Fair Measures im Multifacetten-Raschmodell (MFRM) durch logistische Regression. Eine Simulationsstudie

H. Cesnik, H. Cesnik

seit 19.10.2018

Zum Vortrag
Die Standardisierte Reife- und Diplomprüfung (SRDP) Deutsch als Unterrichtssprache: Methodenkonzept und Hauptergebnisse der Feldtestung
Die Standardisierte Reife- und Diplomprüfung (SRDP) Deutsch als Unterrichtssprache: Methodenkonzept und Hauptergebnisse der Feldtestung

H. Cesnik, H. Cesnik, G. Sigott, G. Sigott

seit 19.10.2018

Zum Vortrag
Rater Cognition and Rating-relevant Text Features – An Example of Corpus-based Score Validation
Rater Cognition and Rating-relevant Text Features – An Example of Corpus-based Score Validation

N. Dobric

seit 19.10.2018

Zum Vortrag
Language Testing in Austria: Towards a Research Agenda. Introductory Note
Language Testing in Austria: Towards a Research Agenda. Introductory Note

G. Sigott, G. Sigott

seit 19.10.2018

Zum Vortrag
On the discrepancy between rater-perceived and Empirical Item Difficulty. Standardsetting for the receptive skills in the Austrian Educational Standards Tests for English
On the discrepancy between rater-perceived and Empirical Item Difficulty. Standardsetting for the receptive skills in the Austrian Educational Standards Tests for English

G. Sigott, G. Sigott, H. Cesnik, H. Cesnik

seit 19.10.2018

Zum Vortrag
The role of error in assessing English Writing in the Austrian Educational Standards Baseline Test
The role of error in assessing English Writing in the Austrian Educational Standards Baseline Test

G. Sigott, G. Sigott, H. Cesnik, H. Cesnik, F. Pibal, F. Pibal

seit 19.10.2018

Zum Vortrag