Veranstaltung: 19th European Conference on Literacy 2015: Research, Education and th...
Stammdaten
Titel: | 19th European Conference on Literacy 2015: Research, Education and the Everyday |
Beschreibung: | The Austrian Literacy Association is happy to announce that the upcoming 19th European Conference on Literacy (former: European Conference on Reading) will takes place from 13-16 July 2015 in Klagenfurt, Austria, more specifically at the University of Klagenfurt. Here it will be possible to relate these findings – with their theoretical and methodological focus – to the questions of learning and teaching of reading and writing, of uses and forms of literacy, ‘traditional’ as well as ‘new’. In exchange and discussion of knowledge and experiences, of proposals and hypotheses, the Conference provides a space for bringing together literacy researchers and literacy educators together in a shared and strengthened project of developing literacy – in its many forms, uses and genres, including the aesthetic experience and pleasure of literature – as an essential component of democratic action, interaction and participation. The conference is organised in cooperation with IDEC (International Development in Europe Committee of the International Reading Association; www.literacyeurope.org), FELA (Federation of European Literacy Associations; www.felaliteracy.org), the University of Klagenfurt (www.aau.at) and the University College of Teacher Education Carinthia - Viktor Frankl UC (www.ph-kaernten.ac.at). |
Schlagworte: | Literacy, Reading, Writing, Representation, Text, Genre, Media, Learning, Multiliteracies, New Literacy Studies, Literacy Policy, Family Literacy, Early Childhood Literacy, Academic Literacy |
Zuordnung
Organisationseinheit | ||||
---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Germanistik Abteilung für Fachdidaktik
|
Kategorisierung
Förderungstyp | §27 |
Veranstaltungstyp |
|
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
TeilnehmerInnenkreis |
|
Veranstaltungsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen |
|
Finanzierung
Förderprogramm | |||
---|---|---|---|
Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Klagenfurt | |||
Forschungsrat Förderung AAU
|
Kooperationen
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Austrian Literacy Association
|
AT - 1040 Wien |
||||
International Development in Europe Committee IDEC
|
FI
|
||||
Federation of European Literacy Associations FELA
|
BE
|
||||
Pädagogische Hochschule Kärnten
|
AT - 9020 Klagenfurt |
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte |
|
Publikationen |
|
Veranstaltungen |
|
Vorträge |
|
Vorträge der Veranstaltung
Heavy Readers and their Unread Books. Explaining a Common Habit.
Heavy Readers and their Unread Books. Explaining a Common Habit.
K. Perschak |
9.Möglichkeiten und Grenzen der Mehrsprachigkeit in Kärnten, veranschaulicht am Beispiel der Literatur
9.Möglichkeiten und Grenzen der Mehrsprachigkeit in Kärnten, veranschaulicht am Beispiel der Literatur
F. Hafner |
Diskussion von Dimensionen und Kriterien anhand ausgewählter Beispiele der Begleitforschung zur schriftlichen Reifeprüfung im Fach Deutsch (Teil I, Vortrag)
Diskussion von Dimensionen und Kriterien anhand ausgewählter Beispiele der Begleitforschung zur schriftlichen Reifeprüfung im Fach Deutsch (Teil I, Vortrag)
U. Esterl, J. Struger |
Ansätze zur Förderung von Menschen mit Grundbildungsdefiziten in Bildungseinrichtungen am Beispiel Kärnten: Initiativen und Projekte der Kärntner Volkshochschulen.
Ansätze zur Förderung von Menschen mit Grundbildungsdefiziten in Bildungseinrichtungen am Beispiel Kärnten: Initiativen und Projekte der Kärntner Volkshochschulen.
T. Fenzl, P. Mayring, B. Gfrerer, G. Sagmeister, M. Staudinger, A. Wolf, A. Plattner, L. Glatz, R. Rampetzreiter |
What are the pleasures of reading and talking about books? Findings of a preliminary study "Communication in Carinthian reading groups and in reading networks"
What are the pleasures of reading and talking about books? Findings of a preliminary study "Communication in Carinthian reading groups and in reading networks"
G. Moser |
Ästhetik und soziale Imagination. Lesen als Entwicklung des Möglichkeitssinns
Ästhetik und soziale Imagination. Lesen als Entwicklung des Möglichkeitssinns
W. Wintersteiner |
Das Unverfügbare: Ästhetik und/als Fremdheit. Multiliteracies und das Andere.
Das Unverfügbare: Ästhetik und/als Fremdheit. Multiliteracies und das Andere.
N. Mitterer, A. Hudelist, W. Wintersteiner |