Master data

Title: Pädagogische Aspekte
Subtitle: „Es kann keine Pflanze sein, weil man es essen kann“ – wie sich Kinder Pflanzen vorstellen.
Abstract:

Eine kurze Darstellung der Entwicklung von kindlichen Vorstellungen zu Pflanzen, sowie daraus abgeleitet Empfehlungen, wie Eltern mit ihren Kindern über Pflanzen reden sollten.  

Keywords: Biologiedidaktik, Conceptual Change
Publication type: Article in compilation (Authorship)
Publication date: 2018 (Print)
Published by: Flora@velden.eu – Bildung inklusive!
Flora@velden.eu – Bildung inklusive!
to publication
 ( Verlag Heyn GmbH & Co KG; C. Pichler-Koban, A. Fuchs, M. Jungmeier )
Title of the series: -
Volume number: -
First publication: Yes
Page: pp. 29 - 31

Versionen

Keine Version vorhanden
Publication date: 2018
ISBN:
  • 978-3-7084-0614-5
ISSN: -
Homepage: -

Assignment

Organisation Address
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Austria
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
To organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Categorisation

Subject areas
  • 503013 - Subject didactics of natural sciences
Research Cluster
  • Educational research
Peer reviewed
  • No
Publication focus
  • Science to Public (Quality indicator: n.a.)
Classification raster of the assigned organisational units:
working groups No working group selected

Cooperations

No partner organisations selected

Articles of the publication

No related publications