Publikation: Computional Thinking on the Way to a Cu...
Stammdaten
Titel: | Computional Thinking on the Way to a Cultural Technique |
Untertitel: | A Debate on Lords and Servants |
Kurzfassung: | Based on a thorough literature review and on personal expertise in different areas of computer science (education) fields, we reflect and debate on Computational Thinking from different perspectives. One is that of an Austrian teacher who is confronted with a curriculum for a new subject called Basic Digital Education, with Computational Thinking as an explicit part of it. The other view is that from a reflective software engineer with a holistic perspective on Computational Thinking and concrete ideas about its limitations. The debate concludes with an agreement on computational thinking as a cultural technique and a mutual approach to a refined working definition. |
Schlagworte: | Computational Thinking, Computer Science, Life-Long-Learning, Engineering, Curriculum Development |
Publikationstyp: | Beitrag in Proceedings (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 24.06.2018 (Print) |
Erschienen in: |
OCCE.2018, Book of Abstracts
OCCE.2018, Book of Abstracts
(
Österreichische Computer Gesellschaft (OCG);
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Seite: | S. 36 - 36 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 24.06.2018 |
ISBN: | - |
ISSN: | - |
Homepage: | http://iid.aau.at/pub/AndreasBollin/Publications/2018-OCCE-Bollin-Micheuz.pdf |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Technische Wissenschaften
Institut für Informatikdidaktik
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen |
|
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: |
|
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |