Stammdaten

Computional Thinking on the Way to a Cultural Technique
Untertitel: A Debate on Lords and Servants
Kurzfassung:

Based on a thorough literature review and on personal expertise in different areas of computer science (education) fields, we reflect and debate on Computational Thinking from different perspectives. One is that of an Austrian teacher who is confronted with a curriculum for a new subject called Basic Digital Education, with Computational Thinking as an explicit part of it. The other view is that from a reflective software engineer with a holistic perspective on Computational Thinking and concrete ideas about its limitations. The debate concludes with an agreement on computational thinking as a cultural technique and a mutual approach to a refined working definition.  


Schlagworte: Computational Thinking, Computer Science, Life-Long-Learning, Engineering, Curriculum Development
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: OCCE.2018, Book of Abstracts
OCCE.2018, Book of Abstracts
zur Publikation
 ( Österreichische Computer Gesellschaft (OCG); )
Erscheinungdatum: 24.06.2018
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 36 - 36

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: http://iid.aau.at/pub/AndreasBollin/Publications/2018-OCCE-Bollin-Micheuz.pdf
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020  Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden