Stammdaten

A Teaching Process Oriented Model for Quality Assurance in Education - Usability and Acceptability
Untertitel:
Kurzfassung:

The lack of standards to objectively assess the quality of teaching opened a new path of research. Teaching involves a lot of different tasks and activities that should be looked at, so, consequently, when talking about the quality of teaching, it makes sense to look at teaching as a process and to assess its maturity. This contribution briefly looks at existing approaches, and also introduces the idea of a teaching maturity model (TeaM) for school and university teachers. As such a framework, even though it is helpful from a measurement perspective, might not be acceptable by teachers. In this paper, a study for testing the TeaM model in respect to its usability and acceptability with informatics lecturers at the Alpen-Adria-Universität Klagenfurt is presented. The results show the interest of our teachers in the model, but also some of the impediments that have to be dealt with when applying the model on a larger scale.

Schlagworte: CMMI, teaching quality, maturity model, higher education
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: OCCE.2018, Book of Abstracts
OCCE.2018, Book of Abstracts
zur Publikation
 ( Österreichische Computer Gesellschaft (OCG); )
Erscheinungdatum: 24.06.2018
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 34 - 34

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: http://iid.aau.at/pub/AndreasBollin/Publications/2018-OCCE-Reci-Bollin.pdf
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020  Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden