Stammdaten

Consumption and Life-Styles
Untertitel: A Short Introduction
Kurzfassung:

This book takes an interdisciplinary approach to the world of consumption, covering different topics and including sociological, economic and marketing aspects. The term ‘consumption’ is vague and even in academic disciplines the term is used in a variety of ways. Consumption research asks how earnings and spending are related to each other. More generally, consumption research investigates how people, social classes or societies realize their consumption practices. The question of how consistent preference structures are due to changing empirical backgrounds of time, space and related culture is frequently asked. Which context variables (historical time, geographical framework, cultural background) specify the practice of consumption and in which way do attributes such as age, gender, class, occupation and life-style have their own impacts on the way in which consumption is realised? This book will be of interest to researchers working in economics, sociology, marketing, aesthetics and design, anthropology and communication studies.

Schlagworte:
Publikationstyp: Fachbuch (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erscheinungdatum: 07.01.2019
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 130 S.
Bild der Titelseite: Cover

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-3-030-06202-6
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: https://www.springer.com/de/book/9783030062026
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Soziologie
Universitätsstr. 65-67
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
  -993402
   Kornelia.Kanyo@aau.at
https://www.aau.at/soziologie/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Verlag

Organisation Adresse
Palgrave Macmillan
4 Crinan St
N1 9XW  London
Großbrit. u. Nordirland
4 Crinan St
GB - N1 9XW  London

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 504030 - Wirtschaftssoziologie
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Public (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Organisation Adresse
University of Sargodha
University Road
40100  Sargodha Punjab
Pakistan
University Road
PK - 40100  Sargodha Punjab

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden