Stammdaten

Educational pathways and the influence of social context conditions on educational biographies of care leavers
Untertitel:
Kurzfassung:

In this paper we want to offer some initial insights into an ongoing study on the education and work situation of care leavers in Austria. We describe the transitional and educational situation of care leavers in Austria based on existing data. Then we explain the aims and design of the research project “Educational opportunities and the influence of social contextual conditions on educational biographies of care leavers”. In a biographically oriented qualitative study, narrative interviews and network analyses are used to determine whether and how care leavers have been hampered in their educational pathways, what opened up the way for them and what influence social frameworks had on their educational biographies. Finally, we will outline some of the study's initial results based on the case example of “Chantal”.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Online Publikation
Erschienen in: Croatian review of rehabilitation research
Croatian review of rehabilitation research
zur Publikation
 ( Faculty of Education and Rehabilitation Sciences Zagreb; )
Erscheinungdatum: 2017
Titel der Serie: -
Bandnummer: 53
Heftnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 278 - 287

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: 1848-7734
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: https://hrcak.srce.hr/193760
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kulturwissenschaften
 
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung
 
Arbeitsbereich Sozialpädagogik und Inklusionsforschung
Universitätsstr. 65-67
A-9020  Klagenfurt
Österreich
   renate.bojanov@uni-klu.ac.at
http://ifeb.aau.at/spi
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503027 - Sozialpädagogik
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Zitationsindex
  • n.a.
Informationen zum Zitationsindex: Thomson Reuters Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden