Publikation: Do lower-achieving children profit from...
Stammdaten
Titel: | Do lower-achieving children profit from derived facts-based teaching of basic multiplication? Findings from a design research study |
Untertitel: | |
Kurzfassung: | We present findings made during the first cycle of an ongoing design research study on the working out of basic multiplication in 8 Austrian classes. Their teachers had tried to implement an instructional design that put conceptual understanding and derived facts strategies centre stage. Focusing on the degree of fact mastery reached at the end of grade 3, we present a typology of strategy use within a sample of 48 students. We take a closer look at lower-achieving students, in particular those 8 students who had little if any success in mastering basic multiplication. While 6 of them used derived facts strategies quite often, their deficiencies either in adding and subtracting or with regard to the conceptual basis of derived facts strategies seem to have hindered them from mastering more facts. We discuss implications for the planned second cycle of the study. |
Schlagworte: |
Publikationstyp: | Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 2017 (Online) |
Erschienen in: |
Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017)
Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017)
(
DCU Institute of Education;
T. Dooley, G. Gueudet
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Version: | - |
Seite: | S. 346 - 353 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 2017 |
ISBN (e-book): |
|
eISSN: | - |
DOI: | - |
Homepage: | http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME10_Proceedings_2017.pdf |
Open Access |
|
AutorInnen
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Technische Wissenschaften
Institut für Didaktik der Mathematik
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Pädagogische Hochschule Kärnten
|
AT - 9020 Klagenfurt |
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: |
|
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |