Stammdaten

Online CSR communication in the hotel industry: Evidence from small hotels
Untertitel:
Kurzfassung:

This paper examines how corporate social responsibility (CSR)-certified hotels communicate CSR on their websites, how guests comment on hotels’ CSR engagement in online reviews and how hotels respond to online reviews. The CSR communication strategies of stakeholder information, response and involvement of Morsing and Schultz (2006) were used as conceptual framework. Three studies were conducted. Based on a sample of 47 Austrian CSR-certified hotels, the first study explored the extent to which hotels communicate CSR activities to stakeholders via their webpage. The second study analyzed 1383 customer online reviews of the same hotels on TripAdvisor® with regard to CSR references. The third study analyzed hotels’ responses to online reviews. Results show that environmental issues and supplier relations receive highest attention from hotels and customer reviews. Employee relations are less frequently communicated and addressed in reviews. The three studies uncover opportunities for intensified stakeholder integration in CSR engagement and communication strategies.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Online Publikation
Erschienen in: International Journal of Hospitality Management
International Journal of Hospitality Management
zur Publikation
 ( Elsevier; A. Pizam )
Erscheinungdatum: 16.10.2017
Titel der Serie: -
Bandnummer: 68
Heftnummer: Jan 2018
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 94 - 104

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2017.09.002
AC-Nummer: -
Homepage: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278431917302724
Open Access
  • In einem Open-Access-Journal erschienen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020  Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
  • 502020 - Marktforschung
  • 502040 - Tourismusforschung
Forschungscluster
  • Humans in the Digital Age
Zitationsindex
  • Social Science Citation Index (SSCI)
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden