Stammdaten

Editorial
Untertitel:
Kurzfassung:

This first issue of Educational Action Research in volume 2017 has three parts. The first includes two literature review articles, one on action research in higher education and the second one on action research encountering ethical review. This is followed by five papers reporting on the conduct of action research, four of which refer to Action Research in relation to Higher Education the other to action research undertaken in school. In the third part of this the reader will find a new development for the journal.  In the past we have limited special collections of articles to either entire special issues, or to ongoing themes, such the publication of a series of review articles, the latest of which are published as the opening pair of articles in this issue.  This issue publishes a theme as a collection within an issue.  This theme is around a group of articles which are contributions on clinical research.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Online Publikation
Erschienen in: Educational Action Research Journal
Educational Action Research Journal
zur Publikation
 ( )
Erscheinungdatum: 08.02.2017
Titel der Serie: -
Bandnummer: 25
Heftnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: -

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/09650792.2016.1271620
AC-Nummer: -
Homepage: http://dx.doi.org/10.1080/09650792.2016.1271620
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung (Klagenfurt, Graz, Wien)
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 509 - Andere Sozialwissenschaften
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Informationen zum Zitationsindex: Thomson Reuters Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: III)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • IUS

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden