Stammdaten

Titel: Integrated CSR Advertising: With a Special Focus on the Intercultural Perspective
Untertitel:
Kurzfassung:

Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming ever more important
in today’s business world. For consumers, the knowledge that a company engages
in CSR is increasingly a crucial factor in their decision-making. However, for
consumers to know about CSR activities, it requires that companies communicate
about their engagement to their stakeholders. Advertising is but one means of
communicating CSR efforts. In the academic literature, CSR advertising has
received disproportionally little attention, in comparison to the bulk of CSR literature.
This chapter provides a review of the current literature dealing with the topic
of CSR advertising, with a special focus on intercultural CSR advertising. Qualitative
and quantitative studies have been conducted in this area, with the majority of
quantitative studies involving experiments. Directions for further research are
provided, as significant research gaps in the area of CSR advertising, and in
particular in the area of integrated and intercultural CSR advertising, exist.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: Handbook of Integrated CSR Communication
Handbook of Integrated CSR Communication
zur Publikation
 ( Springer; S. Diehl, M. Karmasin, B. Mueller, R. Terlutter, F. Weder )
Erscheinungsdatum: 2017
Titel der Serie: CSR, Sustainability, Ethics & Governance
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 251 - 272

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-3-319-44698-1
ISSN: 2196-7075
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-44700-1
AC-Nummer: -
Homepage: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-44700-1_15
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt
Fakultät für Kulturwissenschaften
 
Institut für Medien- und Kommunikationswissenschaft
Universitätsstraße 65 - 67
A-9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   mk@aau.at
https://www.aau.at/mk
zur Organisation
Universitätsstraße 65 - 67
AT - A-9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
  • 502048 - Wirtschaftsethik
  • 508004 - Interkulturelle Kommunikation
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Organisation Adresse
San Diego State University
5500 Campanile Dr
92182 San Diego
Vereinigte St. v. Amerika
5500 Campanile Dr
US - 92182  San Diego

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden