Stammdaten

Titel: Mixing Methods
Untertitel: Investigating Self-regulated Strategies in a Cooperative EFL Learning Environment
Kurzfassung:

Self-regulated foreign languagelearners use strategies to support learning processes and to achieve learningoutcomes. The study reported in this chapter combined quantitative andqualitative research methods to analyze the preferences in strategy choice offive English as a foreign language (EFL) learners at an Austrian school. Thestudy showed that learning strategies were mainly used in combination withother learning strategies and that the same strategy may fulfil differentpurposes if applied in different learning situations. The learning environmentand individual learner preferences play an important role in self-regulated,strategic foreign language learning because they are part of a complex andflexible context.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 01.2018 (Print)
Erschienen in: Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics
Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics (2018)

R. Oxford, C. Amerstorfer
Bloomsbury

zur Publikation
 ( Bloomsbury; R. Oxford, C. Amerstorfer )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 123 - 140

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.2018
ISBN:
  • 978-1-3500-0504-4
ISSN: -
Homepage: -

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Nein
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden