Publikation: Mixing Methods
Stammdaten
Titel: | Mixing Methods |
Untertitel: | Investigating Self-regulated Strategies in a Cooperative EFL Learning Environment |
Kurzfassung: | Self-regulated foreign languagelearners use strategies to support learning processes and to achieve learningoutcomes. The study reported in this chapter combined quantitative andqualitative research methods to analyze the preferences in strategy choice offive English as a foreign language (EFL) learners at an Austrian school. Thestudy showed that learning strategies were mainly used in combination withother learning strategies and that the same strategy may fulfil differentpurposes if applied in different learning situations. The learning environmentand individual learner preferences play an important role in self-regulated,strategic foreign language learning because they are part of a complex andflexible context. |
Schlagworte: |
Publikationstyp: | Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 01.2018 (Print) |
Erschienen in: |
Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics
Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics
(2018)
(
Bloomsbury;
R. Oxford, C. Amerstorfer
)
R. Oxford, C. Amerstorfer
|
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Seite: | S. 123 - 140 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 01.2018 |
ISBN: |
|
ISSN: | - |
Homepage: | - |
AutorInnen
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Anglistik und Amerikanistik
|
AT - 9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen: |
|
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |