Stammdaten

Titel: Situated Strategy Use in Cooperative Learning
Untertitel: A Descriptive Case Study of Five Learners of English as a Foreign Language
Kurzfassung:

Forty years after the first mention of language learning strategies, the study at hand takes a fresh and untraditional approach towards the analysis of learning strategies. Instead of eliciting general trends from a large sample size, it conducts an in-depth investigation of the learning strategies applied by five EFL learners in cooperative open learning situations. A careful selection of an appropriate research environment and a mix of quantitative and qualitative research methods foster a holistic perception of strategic learning situations. Learners as the agents of purposeful strategy application are at the centre of strategic learning and surrounded by a multitude of factors that influence them. These factors belong to a flexible and dynamic construct. They are engaged in continuous interaction with each other and the learner at the core of the intricate system to varying degrees. The current study examines single learning situations in depth in an effort to comprehend the mindboggling complexity that underlies strategic behaviour in language learners.

Schlagworte:
Publikationstyp: Hochschulschrift (nicht publiziert) (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 05.2016 (Print)
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 314 S.
Bild der Titelseite: Cover

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 05.2016
ISBN: -
ISSN: -
Homepage: -

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Verlag

Organisation Adresse
unpublished
Österreich
AT  

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Nein
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden