Stammdaten

Situated Strategy Use in Cooperative Learning
Untertitel: A Descriptive Case Study of Five Learners of English as a Foreign Language
Kurzfassung:

Forty yearsafter the first mention of language learning strategies, the study at handtakes a fresh and untraditional approach towards the analysis of learningstrategies. Instead of eliciting general trends from a large sample size, itconducts an in-depth investigation of the learning strategies applied by fiveEFL learners in cooperative open learning situations. A careful selection of anappropriate research environment and a mix of quantitative and qualitativeresearch methods foster a holistic perception of strategic learning situations.Learners as the agents of purposeful strategy application are at the centre ofstrategic learning and surrounded by a multitude of factors that influence them.These factors belong to a flexible and dynamic construct. They are engaged in continuousinteraction with each other and the learner at the core of the intricate systemto varying degrees. The current study examines single learning situations indepth in an effort to comprehend the mindboggling complexity that underliesstrategic behaviour in language learners.

Schlagworte:
Publikationstyp: Hochschulschrift (nicht publiziert) (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erscheinungdatum: 05.2016
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 314 S.
Bild der Titelseite: Cover

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage:
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kulturwissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020  Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Verlag

Organisation Adresse
unpublished
Österreich
AT  

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Nein
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden