Stammdaten

Networking for education for sustainable development in Austria: the Austrian ECOLOG-schools programme
Untertitel:
Kurzfassung:

This case describes networking for education for sustainable development within the Austrian

ECOLOG-schools network. The article presents theoretical concepts of networks in education

in general and the organization of the ECOLOG-network in particular. Based upon these

foundations, the concept and results of a participatory evaluation study are described and

reflected. The paper closes with a summary of the evaluation process and with an outlook for

the future development of the network. ECOLOG-schools have to deal with tensions between

different interests and stakeholders within Education for Sustainable Development (ESD) and

schooling. Spaces for exchange and reflection offered by the network support the ability to deal

with these tensions constructively. The overall challenge of the network might be described as

keeping momentum between structures and processes or, in other words, between stability and

flow to enable the sustainable development of learning.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: Educational Action Research
Educational Action Research
zur Publikation
 ( )
Erscheinungdatum: 2016
Titel der Serie: -
Bandnummer: 24
Heftnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 34 - 45

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: 0965-0792
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/09650792.2015.1132000
AC-Nummer: -
Homepage: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09650792.2015.1132000
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung (Klagenfurt, Graz, Wien)
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
Forschungscluster
  • Nachhaltigkeit
Zitationsindex
  • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Informationen zum Zitationsindex: Thomson Reuters Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • IUS

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden