Stammdaten

Titel: Multi-grade teaching practices in Austrian and Finnish primary schools
Untertitel:
Kurzfassung:

This article describes the teaching strategies used in multi-grade classes in five small rural primary schools in Austria and Finland on the basis of the content analysis of transcribed teacher interviews. Two main types of strategies were identified: practices that (1) aim to reduce or (2) capitalize on students’ heterogeneity. The results illustrate how differently multi-grade teaching can be realized and how it can effectively support individual student learning. The findings are discussed with regard to teacher education with the intention of increasing the awareness of the professional skills required in high-quality teaching practices in multi-grade teaching.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 27.07.2015 (Online)
Erschienen in: International Journal of Educational Research
International Journal of Educational Research
zur Publikation
 ( )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Heftnummer: 74
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 104 - 113

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 27.07.2015
ISBN (e-book): -
eISSN: 0883-0355
DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2015.07.002
Homepage: http://ac.els-cdn.com/S0883035515000749/1-s2.0-S0883035515000749-main.pdf?_tid=53a42338-dec3-11e5-9467-00000aacb35e&acdnat=14567
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

AutorInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503 - Erziehungswissenschaften
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • Social Science Citation Index (SSCI)
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden