Publikation: Teaching ESP to Deaf Sign Language User...
Stammdaten
Titel: | Teaching ESP to Deaf Sign Language Users with the SignMedia learning resources |
Untertitel: | |
Kurzfassung: | Many deaf Austrians have only limited command of English, due to barriers in the educational system. The lack of knowledge of this lingua franca leads to a marginalisation of deaf Sign Language users both in the workplace and in their daily lives. This article first presents some background information on deafness and deaf eduaction as well as on the languages used by deaf individuals. Next, it discusses teaching English to deaf learners in the classroom. Special regard is given to multimedia resources for learning English, focusing on the SignMedia and SignMedia SMART learning tools. |
Schlagworte: |
Publikationstyp: | Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 2015 (Print) |
Erschienen in: |
Sprachenlernen mit Erwachsenen
Sprachenlernen mit Erwachsenen
(
Leykam Buchverlagsgesellschaft m.b.H. Nfg. & Co. KG;
C. Hofer, D. Unger-Ullmann
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Seite: | S. 61 - 72 |
Gesamtseitenanzahl: | 122 S. |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 2015 |
ISBN: | - |
ISSN: | - |
Homepage: | - |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Fakultätszentrum für Gebärdensprache und Hörbehindertenkommunikation (ZGH)
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: |
|
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |